5.7.10

esok lebih baik daripada hari ini...

semoga hari ini lebih baik dari semalam...
esok lebih baik dari hari ini...
aku akan kembali seperti dahulu....
insyaAllah...aku hnya mampu berjanji untuk berubah...
tapi yg mengizinkan aku berubah hanya lah Allah Ta'ala...
semoga doa2 orang sekeliling ku dimakbulkan supaya aku boleh berubah menjadi yg lebih baik daripada sebelum ini...

ini lah diri aku..yg sering mengikut kata hati...ada yg baik dan ada yg kurang baik...
siapa yg mahu diri kita ada sifat 6M ???..btul tak...
aku harap impian aku akan tercapai..walaupn keadaan aku sebegini rupa...

gb pn sudah berkata jangan mengulangi kesilapan ini...
sentiasa datang awal seperti dulu..kenapa sekarang dtg kerja asek lewat je dan kerap cuti...
datang awal bolehlah blik awal katanya pada aku tadi...

aku hanya berkata...insyaAllah gb...saya akan datang awal selepas ini..

mmg benar kata-kata ckgu ict aku...semua sayangkan aku...xnk aku bekerja tiada displin...
aku masih muda...mungkin tahap kematangan aku belum sepenuhnya matang...
adalah matang tu, tp x sematang sebenar2nya....

andai tingkah laku aku ini mnyakitkan hati semua pihak..aku hanya mampu meminta maaf sahaja...
beri ku masa untuk menyelami diri aku sedalam-dalamnya...tiada siapa yg perfect didunia ini..
masing2 diberi kelebihan dan kekurangan untuk diri sendiri..

jika diizinkan aku bertukar ke tempat lain..aku terima...andai tiada..aku teruskan seperti biasa bekerja di sk ini....aku ingin bertukar pn disebabkan perjalanan sejauh 60km.lebih kurang sejam baru smpi disekolah ini..

mungkin disebabkan perjalanan ke tempat kerja... itu yg membuat semangat aku menjadi lemah...siapa yg xnk tido lambat bgn cepat..btul tak?ada je yg bleh bwt..napa aku xbleh bwt..sedangkan aku dulu kerja di uia...steady je...xde pape pn..padahal dua2 tpt ini lebih kurang je jauhnya...hnya perbezaannya jalan 'jem' dgn tidak je...

mungkin suasana di tpt kerja berbeza kot.....mana tak nya..kat uia, bila kita berjalan...kadang kala diperhatikan oleh student2 kat sana....kita tgk2 student tu..huhuhu..tp xsemetinya kita nk kt student tu kan....

bila disekolah...kerja bkn xde..ada...tp xse bz aku kt uia tu...sk ni sekolah kecil, kt uia tu..besar...sekali tawaf dh makan masa sejam baru smpi ofis blik..itupn kalo jalan kaki lah..hahahaha...
tp apa pn..aku bersyukur selama aku di uia..aku byk berdoa supaya bg aku kerja yg tetap..dgn kerajaan plak tu...now, aku permintaan aku dh pn ditunaikan....siapa kata aku xbersyukur????...berpuluh ribu,berjuta org gile kan keje tetap dgn kerajaan....

tp, apapn...terima kasih pada yg telah menasihati aku...yg boleh tahan dgn perangai aku ini...aku menghargai semuanya....walaupn tidak dpt berkata 'terima kasih....sebab bkn semua org bleh tahan dgn diri aku dan perangai aku ini.....
diri kita,mana kita nmpk kesalahan kita...orang yg melihat...orang yg mengadaikan diri kita...

1 ulasan:

*** iyatieku ayune *** berkata...

setiap hari mak doakan ko jadi yang terbaik....tapi kata2 mak ni ko anggap remeh...ko anggap mak membesar2kan masalah yang ko anggap kecik...ko anggap mak ni menyusahkan kehidupan ko...w/apapun semoga ko sentiasa dalam lindungan Allah dan beroleh kesenangan dan kebahagiaan...

MaSa iTu EmAs...